Publicaciones / Publications
Esta sección ha dejado de mantenerse actualizada. Para accedeer a la versión actualizada de las publicaciones, puede consultar el perfil de Ángel Hernández García en Google Scholar.
This section is no longer updated. You may access an updated version of the publications at Ángel Hernández-García's en Google Scholar profile.
Artículos en Revistas / Journal Articles
- Hernández-García, Á.; Iglesias-Pradas, S.; Fernández-Cardador, P. (2016). Causal recipes for acceptance and refusal of corporate blogs. Journal of Business Research,, 69(4), 1492-1497.
- Iglesias-Pradas, S.; Hernández-García, Á.; Fernández-Cardador, P. (2015). Social factors' influences on corporate wiki acceptance and use. Journal of Business Research, 68(7), 1481-1487.
- Conde, M.Á.; Hernández-García, Á. (2015). Guest editorial: Learning analytics for educational decision making. Computers in Human Behavior, 47, 1-3.
- Gómez-Aguilar, D.A.; Hernández-García, Á.; García-Peñalvo, F.J.; Therón, R. (2015). Tap into visual analysis of customization of grouping of activities in eLearning. Computers in Human Behavior, 47, 60-67.
- Hernández-García, Á.; González-González, I.; Jiménez-Zarco, A.I.; Chaparro-Peláez, J. (2015). Applying social learning analytics to message boards in online distance learning: A case study. Computers in Human Behavior, 47, 68-80.
- Chaparro-Peláez, J.; Hernández-García, Á.; Urueña-López, A. (2015). The Role of Emotions and Trust in Service Recovery in Business-to-Consumer Electronic Commerce. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 10(2), 77-90.
- Hernández-García, Á. (2014). Usare Gephi per visualizzare la partecipazione nei corsi online: un approccio di Social Learning Analytics. Tecnologie Didattiche, 22(3), 148-156.
- Iglesias-Pradas, S.; Hernández-García, Á.; Fernández-Cardador, P. (2014). How socially derived characteristics of technology shape the adoption of corporate Web 2.0 tools for collaboration. Service Business, 8(3), 465-478.
- Agudo-Peregrina, Á.F.; Hernández-García, Á.; Pascual-Miguel, F.J. (2014). Behavioral intention, use behavior and the acceptance of electronic learning systems: Differences between higher education and lifelong learning. Computers In Human Behavior, 34, 301-314.
- Agudo-Peregrina, Á.F.; Iglesias-Pradas, S.; Conde-González, M.Á..; Hernández-García, Á. (2014). Can we predict success from log data in VLEs? Classification of interactions for learning analytics and their relation with performance in VLE-supported F2F and online learning. Computers In Human Behavior, 31, 542-550.
- Chaparro-Peláez, J.; Iglesias-Pradas, S.; Pascual-Miguel, F.J.; Hernández-García, Á. (2013). Factors affecting perceived learning of engineering students in problem based learning supported by business simulation. Interactive Learning Environments, 21(3), 244-262.
- Iglesias-Pradas, S.; Pascual-Miguel, F.; Hernández-García, Á.; Chaparro-Peláez, J. (2013) Barriers and drivers for non-shoppers in B2C e-commerce: A latent class exploratory analysis. Computers in Human Behavior, 29(2), 314-322.
- Agudo-Peregrina, A.F.; Hernández-García, A.; Iglesias-Pradas, S. (2012) Predicting academic performance with learning analytics in virtual learning environments: A comparative study of three interaction classifications. 2012 International Symposium on Computers in Education (SIIE), 1-6.
- Fernández-Cardador, P.; Agudo-Peregrina, A.F.; Hernández-García, A. (2012). Antecedentes del comportamiento colaborativo en la empresa: el caso de los blogs corporativos (Antecedents of collaborative behavior in companies: an analysis of the use of corporate blogs). Dirección y Organización, 48, 5-10.
- Hernández-García, Á.; Iglesias-Pradas, S.; Chaparro-Peláez, J.; Pascual-Miguel, F. (2011) Exploring the Attitudes and Intentions of Non-shoppers in the Acceptance of e-Commerce. Journal of Universal Computer Science, 17(9), 1314-1328.
- Pascual-Miguel, F.; Chaparro-Peláez, J.; Hernández-García, Á.; Iglesias-Pradas, S. (2011) A characterisation of passive and active interactions and their influence on student's achievement using Moodle LMS Logs. International Journal of Technology Enhanced Learning, 3(4), 403-414
- Pascual-Miguel, F.; Chaparro-Peláez, J.; Hernández-García, Á. (2011) An Analysis of the Impact of 2.0 Tools and Technologies on Organizational Processes. International Journal of Knowledge Society Research, 2(1), 49-60
- Hidalgo-Nuchera, A.; Iglesias-Pradas, S.; Hernández-García, A. (2009). Utilización de las bases de datos de patentes como instrumento de vigilancia tecnológica (Use of patent databases as a tool for technology watch). El Profesional de la Información, 18(5), 511-519.
- Hernández-García, A.; Iglesias-Pradas, S.; Chaparro-Peláez, J.; Pascual-Miguel, F. (2009). Influencia en el rendimiento académico de la interacción en línea de los alumnos: estudio y análisis comparativo entre diferentes modalidades de enseñanza. Novática, 199, 59-62.
- Iglesias-Pradas, S.; Pascual-Miguel, F.; Chaparro-Peláez, J.; Hernández-García, A. (2009). Influencia de las características del puesto de trabajo en la implantación de TIC móviles en la organización. Dirección y Organización, 38, 47-57. May 2009
- Hernández-García, A.; Iglesias-Pradas, S.; Chaparro-Peláez, J.; Pascual-Miguel, F. (2009). La Web en el móvil: tecnologías y problemática (Mobile Web: Technologies and issues). El Profesional de la Información, 18(2), 137-144.
- Orero, A.; Iglesias, S.; Hernández, A. (2006). Caracterización de Los Sistemas de Información Basados en Las Tecnologías de la Información y Las Comunicaciones Móviles. Tekhné, 9, 50-55.
Libros y capítulos de libro / Books and book chapters
- Agudo-Peregrina, Á.F.; Chaparro-Peláez, J.; Chicharro-Yandiola, C.; Hernández-García, Á.; Iglesias-Pradas, S.; Marín-Chicharro, D.; Navarro-Carrillo, E.; Pascual-Miguel, F.J.; Portillo-García, J. (2014). De la idea a la empresa. El difícil camino de las iniciativas empresariales universitarias. Caso de la Universidad Politécnica de Madrid. Cátedra everis. ETSIT-UPM. Madrid, España.
- Agudo-Peregrina, Á.F.; Chaparro-Peláez, J.; Hernández-García, Á. (2014). New Market Segmentation Paradigms and Electronic Commerce Adoption. In Francisco Liébana-Cabanillas, Francisco Muñoz-Leiva, Juan Sánchez-Fernández and Myriam Martínez-Fiestas (Eds.) Electronic Payment Systems for Competitive Advantage in E-Commerce, ch. 4, pp. 49-71. Hershey, PA: IGI Global.
-
Fernández-Cardador, P.; Hernández-García, Á.; Iglesias-Pradas, S. (2014). A “Collaborative Me” Crossroad: Individual Beliefs and the Adoption of Corporate Blogs. In Hernández Iglesias, Cesáreo; López-Paredes, Adolfo; Pérez Ríos, José M. (Eds.)
Managing Complexity. Challenges for Industrial Engineering and Operations Management. Series: Lecture Notes in Management and Industrial Engineering, Vol. 2. Part I. Management. - Hernández-García, A.; Iglesias-Pradas, S.; Urueña-López, A. (2013). A Characterization Of Non-Buyers In B2C E-Commerce And The Drivers To Turn Them Into E-Shoppers. In: Information Systems, E-learning, and Knowledge Management Research, vol. 278 of Communications in Computer and Information Science, ch. 10, pp. 89-97. Miltiadis D. Lytras, Da Ruan, Robert D. Tennyson, Patricia Ordoñez De Pablos, Francisco José García Peñalvo, Lazar Rusu (eds.), Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg.
- Urueña-López, A.; Iglesias-Pradas, S.; Hernández-García, A. (2013). Extrinsic benefits and perceived quality as determinants of perceived satisfaction: an application to a B2C repurchase model. E-learning, and Knowledge Management Research, vol. 278 of Communications in Computer and Information Science, ch. 11, pp. 98-106. Miltiadis D. Lytras, Da Ruan, Robert D. Tennyson, Patricia Ordoñez De Pablos, Francisco José García Peñalvo, Lazar Rusu (eds.), Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg.
- Agudo-Peregrina, A.F.; Hernández-García, A.; Iglesias-Pradas, S. (2012). Predicting academic performance with learning analytics in virtual learning environments: A comparative study of three interaction classifications. In 2012 International Symposium on Computers in Education (SIIE), Selected Papers, pp. 1-6.
- Hernández-García, Á., Agudo-Peregrina, Á. F., & Iglesias-Pradas, S. (2013). Adoption of Mobile Video-Call Service: An Exploratory Study. In I. Lee (Ed.), Strategy, Adoption, and Competitive Advantage of Mobile Services in the Global Economy (pp. 49-72). Hershey, PA: Information Science Reference. doi:10.4018/978-1-4666-1939-5.ch003
- Hidalgo, A.; Chaparro, J.; Hernández, A.; Iglesias, S.; Pascual, F.; Agudo, A.; Fumero, A; Rodríguez, I.; Albors, J.; Feria, V. (2010). Sectores de la nueva economía 20+20. Economía Digital. Fundación EOI. Madrid, España, octubre de 2010. ISBN: 978-84-15061-03-8
- Pascual-Miguel, F.; Chaparro-Peláez, J.; Hernández-García, Á. (2010). An analysis of the use of social software and its impact on organizational processes. In:Organizational, Business, and Technological Aspects of the Knowledge Society, vol. 112 of Communications in Computer and Information Science, chap. 18, pp. 166-174. M. Lytras, P. Ordoñez, A. Ziderman, A. Roulstone, H. Maurer, & J. Imber (eds.), Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg.
- Hernández-García, Á.; Iglesias-Pradas, S.; Chaparro-Peláez, J.; Pascual-Miguel, F. (2010). Perceived compatibility and the adoption of B2C e-commerce by non-buyers. In: Organizational, Business, and Technological Aspects of the Knowledge Society, vol. 112 of Communications in Computer and Information Science, ch. 18, pp. 186-192. M. Lytras, P. Ordoñez, A. Ziderman, A. Roulstone, H. Maurer, & J. Imber (eds.), Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg.
- Dueñas-Rugnon, O.L.; Iglesias-Pradas, S.; Hernández-García, Á. (2010). System and User Characteristics in the Adoption and Use of e-Learning Management Systems: A Cross-Age Study. In: Technology Enhanced Learning: Quality of Teaching and Educational Reform, vol. 73 of Communications in Computer and Information Science, pp. 301-307. Lytras, M.D.; Ordonez De Pablos, P.; Avison, D.; Sipior, J.; Jin, Q.; Leal, W.; Uden, L.; Thomas, M.; Cervai, S.; Horner, D.G. (Eds.). 1st Edition., 2010, XXVII, 697 p., Softcover.
- Pascual-Miguel, F.; Chaparro-Peláez, J.; Hernández-García, Á.; Iglesias-Pradas, S. (2010). A Comparative Study on the Influence between Interaction and Performance in Postgraduate In-Class and Distance Learning Courses Based on the Analysis of LMS logs. In: Technology Enhanced Learning: Quality of Teaching and Educational Reform, vol. 73 of Communications in Computer and Information Science, pp. 308-315. Lytras, M.D.; Ordonez De Pablos, P.; Avison, D.; Sipior, J.; Jin, Q.; Leal, W.; Uden, L.; Thomas, M.; Cervai, S.; Horner, D.G. (Eds.). 1st Edition., 2010, XXVII, 697 p., Softcover. ISBN: 978-3-642-13165-3
- Pascual, F.; Fumero, A.; del Campo, P.; Chaparro, J.; Iglesias, S.; Hernández, A.; Agudo A.; y otros. (2009). 2009 eEspaña. Informe anual sobre el desarrollo de la sociedad de la información en España . Capítulo 8, pp. 202-213, Jun 2009
- Pascual, F.; Iglesias, S.; Chaparro, J.; Hernández, A. (2008). Negocio electrónico. Tecnologías de soporte al negocio electrónico. Fundación Rogelio Segovia para el Desarrollo de las Telecomunicaciones (FUNDETEL). Madrid (España), febrero de 2008.
- Pascual, F.; Iglesias, S.; Chaparro, J.; Hernández, A. (2007). Laboratorio de Sistemas de Información en la Empresa. Introducción a los Sistemas de Información Integrados (ERP). Fundación Rogelio Segovia para el Desarrollo de las Telecomunicaciones (FUNDETEL). Madrid (España), septiembre de 2007.
Congresos / Conferences
- Hernández-García, Á. (2015). Utilización del Método Científico en Proyectos y Experiencias de Innovación Educativa. III Congreso Internacional sobere Aprendizaje, Innovación y Competitividad (CINAIC 2015). Madrid, Spain. October 14-16, 2015. (Ponencia invitada)
- Ananda, A.S.; Hernández-García, Á.; Lamberti, L. (2015). Fashion in Actions on Social Media – Spanish SME Fashion Brands Case Studies. 2nd European Conference on Social Media (ECSM 2015). Porto, Portugal. July 9-10, 2015
- Ananda, A.S.; Lamberti, L.; Hernández-García, Á. (2015). Social Media Marketing Strategy – A Case Study of an Italian SME Fashion Brand. 2nd Annual EDIM PhD Conference on Management Engineering. Milano, Italy. June 10-12, 2015.
- Ananda, A.S.; Hernández-García, Á.; Lamberti, L. (2015). Social media marketing in Italian luxury fashion. 5th Annual International Workshop on Luxury Retail, Operations and Supply Chain Management. Milano, Italy. May 25-27 (2015)
- Agudo-Peregrina, Á.F.; Hernández-García, Á.; Acquila-Natale, E. (2015). Is age still valid for segmenting e-shoppers?. 2nd International Symposium on Partial Least Squares Path Modeling - The Conference for PLS Users (UsePLS 2015). Sevilla, Spain. June 16-19, 2015
- Hernández-García, Á.; Conde, M.Á. (2014). Dealing with complexity: Educational data and tools for Learning Analytics. Second International Conference on Technological Ecosystem for Enhancing Multiculturality (TEEM 2014). Salamanca, Spain, October 1-3, 2014.
- Ananda, A.S.; Hernández-García, Á.; Lamberti, L. (2014). RENL: A Framework for Social Media Marketing Strategy. 1st EDIM Annual PhD Conference, Milano, Italy, June 10-12, 2014.
- Conde, M.Á.; Hernández-García, Á. (2013). A promised land for educational decision-making?: present and future of learning analytics. First International Conference on Technological Ecosystem for Enhancing Multiculturality (TEEM 2013) (Session: A promised land for educational decision-making? present and future of learning analytics), Salamanca, Spain, November 14-15, 2013.
- Agudo-Peregrina, Á.F.; Hernández-García, Á.; Pascual-Miguel, F. (2013). Use intention and actual use behaviour of learning management systems in a TAM3-based framework. Responsible Teaching and Sustainable Learning. 15th Biennal EARLI Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI 2013) (Symposium: Educational technology acceptance: Explaining non-significant intention-behaviour effects), Munich, Germany, August 27-31, 2013.
- Iglesias-Pradas, S.; Hernández-García, Á.; Fernández-Cardador, P. (2013). Do weblogs do the job? Socially derived characteristics of technology and corporate blog adoption. 2013 Global Innovation and Knowledge Industries Academy Bi-Annual Conference (GIKA 2013), Valencia, España, July 9-11, 2013.
- Chaparro-Peláez, J.; Hernández-García, Á.; Urueña-López, A. (2013). Complaint Resolution in B2C E-commerce: The Role of Emotions and Trust. 3rd conference of the International Network of Business and Management Journals (INBAM), Lisboa, Portugal, June 17-19, 2013.
- Iglesias-Pradas, S.; Hernández-García, Á.; Fernández-Cardador, P. (2013). Corporate Weblogs: Social Determinants of Knowledge Sharing Behaviors. 3rd conference of the International Network of Business and Management Journals (INBAM), Lisboa, Portugal, June 17-19, 2013.
- Agudo-Peregrina, A.F.; Hernández-García, A.; Iglesias-Pradas, S. (2012). Learning analytics and interactions in virtual learning environments. A comparative study of typologies and their relationship with academic performance. XIV Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE 2012), Andorra la Vella, Andorra, October 29-21, 2012.
- Fernández-Cardador, P.; Iglesias-Pradas, S.; Hernández-García, Á. (2012). Comportamiento colaborativo: Medida y caracterización a través de la utilización de blogs en entorno empresarial. XVI Congreso de Ingeniería de Organización, Vigo, España, 18-20 Julio 2012.
- Iglesias-Pradas, S.; Hernández-Garcia, Á.; Pascual-Miguel, F.; Dueñas-Rugnon, O.L. (2011). An analysis of the influence of students’ technological culture on their technology acceptance. 14th biennial conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) "Education for a Global Networked Society", Exeter, UK, August 30-September 3, 2011.
- Urueña, A.; Hernández, A.; Iglesias, S.; Tafur, J. (2009). Análisis de un modelo teórico de recompra en comercio electrónico entre empresas y particulares: aplicación al caso español. 3rd International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management. XIII Congreso de Ingeniería de Organización. Barcelona - Tarrasa (España), septiembre 2009.
- Rodríguez de Santiago-Concha, J.; Iglesias, S.; Agudo, A.; Hernández, A. (2009) La Simulación Empresarial como herramienta de desarrollo de competencias: perspectiva del alumno. II Jornadas ID+TIC 2009, Madrid (España), abril 2009.
- Hernández, A.; Pascual, F.; Agudo, A. (2008). Análisis del sistema de registros de un LMS (Learning Management Systems) para la caracterización de la interacción de los alumnos en cursos de grado y posgrado. II Jornada Internacional sobre Innovación Educativa y Convergencia Europea – Universidad Politécnica de Madrid, Madrid (España), diciembre 2008.
- Hernández, A.; Iglesias, S.; Chaparro, J.; Pascual, F. (2008). Influencia en el rendimiento académico de la interacción en línea de los alumnos: estudio y análisis comparativo entre diferentes modalidades de enseñanza. X Simposio Internacional de Informática Educativa. SIIE’08. Universidad de Salamanca. Asociación para el Desarrollo de la Informática Educativa (ADIE). Capítulo Español de la IEEE Education Society. Salamanca (España), octubre de 2008.
- Hernández, A.; Iglesias, S.; Orero, A.; Pascual, F. (2007). Análisis de los factores de impacto de las tecnologías de información móviles en los procesos de alineamiento estratégico. International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management. XI Congreso de Ingeniería de Organización. Madrid (España), septiembre 2007.